Загальні відомості про мене

четвер, 7 листопада 2013 р.

Опис досвіду роботи ,що не стосується роботи над методичною проблемою.

Сучасний  урок  географії   вимагає  від  учителя  максимального  застосування  його педагогічних  здібностей.
Під  час  викладання  курсу  загальної    географії у 6  класі,  в  якому  закладаються  первооснови  географічної  науки ,намагаюся привити  любов  до  свого  предмету, на уроках  формую  загальну  уяву  про предмет  географії; адже  саме  в  6  класі  закладається база  географічних  основ.Через  цікаві  географічні  розминки, "хвилинки"  цікавої географії,геодиктанти,географічні  подорожі  по  карті,змаганя  на  кращого  знавця ,такими  методами та  прийомами  в  роботі  розвиваю  кругозір,ерудицію,загальну  уяву учнів.Обовязковим  в  6  класі  вважаю  ведення  словника  нових  географічних  термінів  і  понять, до  якого  учні  записують  правила та  визначення,як самостійно  ,  так  і  на  уроці  під час  вивченя  нових  тем. В  кінці  навчального  року проводжу   "конкурс  словничка".Конкурс  з  3   етапів ,перший етап-  це  кількість  слів  у  словничку, другий -знання  правил,третій - якої  теми  стосується правило ,або ж  де  його можна  використати. В  6  класі  звертаю  увагу на  ведення контурних карт  і  календарів  погоди,де  основними  вимогами є  точність ,акуратність,правильність  оформлення,вимагаю  грамотного грамотного  позначення  форм  рельєфу,номенклатури  Світового  океану  і т.д. У 6  класі  практикую самостійне  вимірювання  горба  за   допомогою  примітивного невеліра,орієнтування на місцевості  ,рух  за азимутами,  побудова  плану  шкільного  подвір"я  за  допомогою масштабу  та  умовних  знаків.  Із  недоліків  в  роботі  з  6- класниками   відзначу ,що  не  вдається  забеспечити  всіх  учнів  спеціалізованими  зошитами  з  географії, але  атласами  і  контурними  картами  забеспечені  всі  діти  .
   Найцікавішим  географічним  курсом  середньї  школи  є  географія "Материків  і  океанів"  у  7  класі.  З  досвіду роботи  зазначу,  що  в  7  класі   вже  можна  прослідкувати  результати  роботи  за  6 клас,прослідкувати  наскільки  ефективною  була методика  в  минулому  році,як  діти  сприйняли   предмет,  чи  відбулося  зацікавилися  геограією,чи  здобули  знань  і  чи  вміють  застосувати  їх  під час  вивчення  материків. В 7 класі географія  це "казка  подорож " по  материках  та  океанах , де  діти  знайомляться  з  особливостями   природи  , клімату,життям  населення. Практикую цікаві  розповіді   під  назвою " Дирижабль  онлайн",або ж  конкурс  малюнку "Моя  уява  про материк", та  творчий  конкурс під  назвою: "  Які  б  10  найнеобхідніших речей  я  б  взяв,щоб  вижити  в  пустелях  Африки;снігах Антарктиди;джунглях Амазонки". Важливо  дітям   показати особливості  материків ,адже  це  краще  .В еру   компютеризації  і  мультимедіа  в  своєму  арсеналі  тримаю  невеличку  фільмотеку  із  документальних  фрагментів  випущених  научно-популярною  студією   кіно  часів СССР,   вважаю  що  природа  материків  мало  змінилась   і  фрагменти  цілком  придатні,  а  бачили б  ви  очі  дітей де  через  кіноапарат біжить  плівка  і  звукова  лампа  передає  звук - це  всеодно  що  зараз  для  сучасної людини  слухати  грамофон,  але ж  цікавість  яка, учні з  захопленням   переглядають  фрагмент. В  7  класі  практикую  оцінювання     теми  за  модулями: "  Знання  теоретичного  матеріалу", " Оцінювання  ведення  контурної  карти", " Терміни  та  поняття , що  стосоються   розділу"," "Практичні  роботи", " Знання  номенклатури  материка".
 В 8-9  класах  геограія  комплексного  вивчення  географії  України . З  перших  уроків  акцентую  увагу  на  екологічних  аспектах  і  поєднанні  вивчення  матеріалу опираючись  на  краєзнавчий   матеріал .Під  час  вивчення  тем  " Геологічна  будова", "Тектонічна  будова  України"урок  проводжу  з  демонстрацією на  місцевості  відслонень  гірських  порід ,та в  місцях  виходу  на   поверхню масивів  українського   кристалічного  щита  свого  селища. Вивченя  теми "  Грунти  України"  продовжую  під  час  літньої  навчальної   практики,разом  з  дітьми  викопуємо  грунтовий  розріз, практично  вивчаючи  грунтові  горизонти ,структуру, волгість  ,карбонатність  грунту. За  темами "Рельєф", "Річки", "Грунти" вважаю  за  потрібне знання  номенклатури  за  картою,де  пропоную  6 контрольних  запитань  з  місцеположення  обєкту  на  карті.Особливу  увгу  приділяю практичним  роботам .
 Географія  9  класу  відповідальний  етап в  роботі,адже  по закінченні  дежавна  підсумкова  атестація. Роботу  по  вивченню  матеріалу проводжу  згідно чіткого  плану  вичення  галузі  промисловості,економічного  району,  в  екзаменаційних  відповідях   відкритого типу  оцінюю  високо,якщо  учень  має  теоретичні  знання   систематизовані  згідно  плану  вивчення, має  розуміння  практичного  застосування  своїх  знань.При  підготовці  до державної  підсумкової  атестації виникають  незначні  проблеми  повяанні  з  неточностями  у  відповідях  у  збірниках Тернопільського  видавництва,  які  вводять  в  оману  дітей  при  підготовці.
  Власну  розробка уроку  на тему в 9  класі:"Проблеми  та  переспективи   розвитку  трудових  ресурсів  України"  предствляв  на  районному  конкурсі  серед  вчителів  географії.
  "Економічна  і  соціальна  географія   країн  світу" у  10  класі є навчальним  курсом , який  закладає  первооснову  до  вивченя "Основ  економіки"  в 11  класі.який  також  викладаю, тому в  старшій  школі  велику  увагу  приділяю   розвязку  задач  на  вирахування   ресурсозабеспеченості, валового  внутрішнього  продукту.підрахуванню  і  аналізу  економічних  показників  країн,побудовам  графіків, діаграм. Вивчення  географії   10  класу  має  головну  проблему - малу  кількість  відведених  годин. Практикую  у  роботі  в  10  класі   урок-презентацію, урок-виставу.Даний  тип  уроку  презентував  на  районному  семінарі  вчителів  географії до теми " Країни  Східної  та  Центральої Європи". На  уроці  діти  презентували  країни  в національних  костюмах, знайомили  з  господарством, складали сільсько-господарську екібану,під  національні   мотиви  розповідали  про  культуру,  а  під  запальний  національний  танок  частували  стравами  національної  кухні  країн Європи.






1 коментар:

Блог вчителя географії Романової майї Миколаївни сказав...

Ви - сплав таланту!!!!!! В Кіровоградській області найталановитіші географи!